Servicevilkår

Generelle oplysninger

Bruun & Stengade A/S
CVR-nr. 28655592

Adresse:
Sankt Annæ Plads 11, 3.
1250 København K
Danmark

Email: webshop@bruunogstengade.dk
Telefon: +45 44 64 60 90

Betaling

Du har mulighed for at betale med alle typer af VISA og MasterCard, MobilePay og Apple Pay. Vi tager ikke kortgebyrer. Beløbet hæves først på dit kort, når varen afsendes. 

 

Fragt

Vi afsender alle ordre med GLS Danmark A/S. Fragtprisen er 39 kr. for levering til din valgte adresse og 29 kr. for levering til en GLS pakkeshop. Ved køb for over 649 kr. tilbyder vi gratis levering med GLS. Der leveres kun til Danmark, og der kan forventes en leveringstid på 1-3 hverdage. Vi gør opmærksom på eventuelle forsinkelser ved store handelsdage f.eks. Black Friday.

Fortrydelsesret

Som forbruger har du 14 dages fortrydelsesret, når du handler hos os.

Fortrydelsesfristen udløber 14 dage efter den dag, du har modtaget din vare. Hvis du har bestilt flere forskellige varer i én ordre, men de leveres enkeltvist, løber fristen fra den dag, hvor du modtager den sidste vare.

Fristen indebærer, at du har 14 dage fra modtagelsen til at give os besked om, at du vil fortryde dit køb. Du kan sende en mail til webshop@bruunogstengade.dk eller anvende vores returportal. Du bedes angive din ordre og varer du ønsker at fortryde dit køb af.

Du kan benytte vores returportal, hvis du ønsker at returnere din ordre. Det koster 39 kr., som vi fratrækker dit returbeløb. 

Du kan ikke fortryde købet ved at nægte at modtage varen uden samtidig at give os besked. 

 

Fortrydelse af en del af købet

Hvis du har købt flere varer hos os, har du mulighed for at sende én eller flere varer retur, selvom de er købt i én ordre. Bemærk, at du ikke får fragtomkostningerne retur, hvis du fortryder en del af dit køb.

 

Returnering

Når du har givet os besked om, at du vil fortryde dit køb, har du 30 dage til at sende varen tilbage til os. Du skal selv betale for at pakken returneres, og det er dig, der hæfter, hvis der opstår en skade under transporten. Udgifterne til returnering af disse varer koster 39 kr. såfremt du anvender vores returportal. Gør du ikke brug af vores returportal kan vi ikke garantere prisen for returfragten, og du må forvente at udgifterne er væsentlig højere.

 

Varens stand, når du sender den retur

Hvis varen har mistet værdi, og det skyldes at du har brugt den på en anden måde, end hvad der var nødvendigt for at fastslå varens art, egenskaber og den måde, den fungerer, kan du kun få en del af købsbeløbet tilbage. Beløbet du kan få tilbage afhænger af varens handelsmæssige værdi, og i visse tilfælde kan det betyde, at du kun kan få fragtomkostningerne tilbage. Vi anbefaler, at du sender varen retur i den originale emballage. Hvis den originale emballage mangler, kan det muligvis medføre en værdiforringelse af varen.

 

Tilbagebetaling af købsbeløbet

Hvis du fortryder dit køb, får du dine penge tilbage. Hvis varen er værdiforringet, fratrækker vi det beløb, du hæfter for. 

Vi refunderer alle betalinger modtaget fra dig, herunder leveringsomkostninger (det gælder dog ikke ekstra leveringsomkostninger i de tilfælde, hvor du har valgt en anden leveringsform, end den billigste form for standardlevering, som vi tilbyder), senest 14 dage fra den dag, hvor vi har modtaget din besked om, at du vil fortryde aftalen.

Vi tilbagefører pengene med samme betalingsmiddel, som du benyttede ved købet, medmindre vi har aftalt andet.

Vi kan tilbageholde betalingen indtil vi har modtaget varen, med mindre du sender os dokumentation for at have returneret den.

Varen sendes til:
Bruun & Stengade A/S
Literbuen 10
2740 Skovlunde
Danmark

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

 

Reklamationsret

Når du handler hos os som forbruger, gælder købelovens regler for varekøb.
Det betyder, at du har reklamationsret i 24 måneder.

Hvis din reklamation er berettiget, betyder det, at du enten kan få varen repareret, ombyttet, pengene tilbage eller et afslag i prisen, afhængig af den konkrete situation.

Du skal reklamere inden for ”rimelig tid” efter, at du har opdaget fejlen. Hvis du reklamerer inden for to måneder efter, at fejlen er opdaget, vil reklamationen altid være rettidig.

For at reklamere bedes du sende os en beskrivelse samt billeder af fejlen til reklamation@bruunogstengade.dk, så behandler vi din reklamation hurtigst muligt.

I nogle tilfælde vil vi bede dig sende varen retur til os. Er reklamationen berettiget, refunderer vi dine (rimelige) fragtomkostninger. Varen skal altid sendes tilbage i forsvarlig emballage. Husk også at få en kvittering for afsendelse, så vi kan tilbagebetale dine fragtomkostninger.

Varen sendes til:
Bruun & Stengade A/S
Literbuen 10
2740 Skovlunde
Danmark

Vi modtager kun pakker, som sendes direkte til adressen.

Når du returnerer varen, bedes du vedlægge en detaljeret beskrivelse af problemet.

 

Klageadgang

Hvis du som forbruger vil klage over dit køb, skal du kontakte webshop@bruunogstengade.dk. Hvis det ikke lykkes os at finde en løsning, kan du sende en klage til:

Center for Klageløsning
Nævnenes Hus
Toldboden 2
8800 Viborg
www.forbrug.dk

Har du bopæl i et andet EU-land end Danmark, kan du klage til EU-Kommissionens online klageportal her - http://ec.europa.eu/od

_________________________________

Standardfortrydelsesformular

(denne formular udfyldes og returneres kun, hvis fortrydelsesretten gøres gældende)

- Til [her indsættes den erhvervsdrivendes navn, fysiske adresse og i givet fald faxnummer og e-mail-adresse af den erhvervsdrivende selv]:

- Jeg/vi (*) meddeler herved, at jeg/vi (*) ønsker at gøre fortrydelsesretten gældende i forbindelse med min/vores (*) købsaftale om følgende varer (*)/levering af følgende tjenesteydelser (*)

- Bestilt den (*)/modtaget den (*)

- Forbrugerens navn (Forbrugernes navne)

- Forbrugerens adresse (Forbrugernes adresse)

- Forbrugerens underskrift (Forbrugernes underskrifter) (kun hvis formularens indhold meddeles på papir)

- Dato

(*) Det ikke relevante udstreges

_______________________________

Handelsbetingelserne er senest opdateret d. 03.05.2021